“Todos somos genios. Pero si juzgas a un pez por su habilidad de trepar árboles,

vivirá toda su vida pensando que es un inútil” . Albert Einstein

Un cas  d’èxit real

Eric tenia 7 anys quan ens va trucar la seva mare per explicar-nos que el seu rendiment escolar era baix,  tenia dificultats de concentració i problemes de conducta.  Marta, una de les psicòlogues especialitzades en  l’àmbit escolar del nostre equip,  es va desplaçar al domicili va entrevistar als pares i després de consultar amb l’equip i especialment amb la logopeda,  va proposar  a la família un pla d’acompanyament psicopedagògic a casa,  mitjançant reeducacions.  Gràcies a la confiança que va dipositar la família en nosaltres,  al treball de la Marta i l’equip de Psilomed,  descobrim que Eric és molt creatiu, actiu i té un estil d’aprenentatge visual.  Avui les seves notes i el seu comportament són una altra història.

Aquest és un dels molts casos que atenem l’equip de Psilomed in situ, atès que disposem d’una Unitat de Necessitats Educatives Mòbil  (UNEEM) constituïda per un equip interdisciplinari que es desplaça als domicilis i les escoles, per facilitar l’atenció del/la nen@ i la conciliació familiar.

El nostre equip està format en l’ús de les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) en la pràctica clínica i la psicologia escolar i en teràpies de tercera generació.

Quines TIC utilitzem?

–           En la pràctica CLÍNICA,  com a psicòlegs/ogues sanitaris/es formats/es,  utilitzem REALITAT VIRTUAL per: El tractament de les fòbies i per facilitar tècniques de relaxació i Mindfulness quan existeixen problemes d’ANSIETAT.

–           En l’àmbit EDUCATIU,  utilitzem: El Mètode GLIFING,  un mètode que ha demostrat ser eficient i  que dóna resposta al 60% de nens i nenes que tenen dificultats en la LECTURA.

Recorda,   els peixos no pugen als arbres però són ràpids  al mar

Recordes, l’acudit en el qual un examinador demanava a un peix, un mico, un elefant i una serp que pugessin a l’arbre?    No t’ofusquis amb les dificultats,   centra’t en les possibilitats, no tots aprenem de la mateixa forma, però tots podem APRENDRE, MILLORAR i  viure l’educació amb   MOTIVACIÓ i AUTOESTIMA.

 

I ara què?

Su dubtes, contacta amb el nostre equip. Ens enfoquem en possitiu,   no ens agrada parlar de limitacions però si de POSSIBILITATS, per això ens preocupa més adaptar el pla psicopedagogic al/la nen/a que limitar-nos a veure etiquetes diagnòstiques! Cal anar més enllà per arribar més enllà del nostre potencial!

info@psilomedisnitu.es