“Només puc controlar allò del que sóc conscient.   I allò del que no sóc conscient em controla al meu”.

John Whitmore

L’única forma de controlar les nostres pròpies emocions és identificar què les provoca.  I per això quan alguna cosa ens “pertorba”, hem d’observar els nostres pensaments i fer-nos preguntes del tipus:  m’ajuden a relaxar-me?  O llencen més llenya al foc?

Però per realitzar aquest exercici, aparentment senzill, primer has de complir amb aquestes 4 condicions:

1-    Primer cal que et coneguis. Com t’enfoques?  Saps relativitzar o et passes d’absolutista i contundent, utilitzant termes com “sempre” o “mai”? Què t’enfada especialment? Fes un llistat mentalment, i … si és massa llarg, en parlem! 😉

2-    Identifica les teves emocions i pren consciència de cóm t’afecta. Potencia la teva Autoconsciència.  Com?:Escolta’t i observa els teus pensaments,  sensacions corporals i  pràctica la respiració abdominal.

3-    Simplifica. Sino simplifiquem podem explotar fàcilment.  La nostra percepció influeix sobre els fets, per això podem fins i tot fer d’un gra de sorra, en un instant, una muntanya. Per exemple, un company de treball ens diu alguna cosa que ens molesta i pensem “mai em respecta” “sempre fa el mateix”.  Aquestes afirmacions incrementaran la nostra ràbia i és més probable que “explotem”.  En comptes d’aquests pensaments podríem repetir-nos un pensament com ara “ja el conec, això no m’hauria d’afectar tant”  que generi  sensació de control, per tant la nostra ira estarà en un lloc segur i podràs decidir, que desitges fer des de la teva part “racional”.

4- I si…. ja és tard!?  Si estàs molt enfadat/da aplica el càntic de la FrozenLet it go”,  que vol dir que ho deixis anar,  si cal marxa,  i ja ho abordaràs en un altre moment més zen.  Saps quan és el moment d’agafar un globus que va d’un costat a un altre de l’habitació perdent aire? Quan està en REPÒS, buit, sense aire sense pressions. Utilitza aquesta metàfora mental mentre practiques  la respiració conscient, marxes del lloc si s’escau, i recuperes el teu equilibri emocional.

Recorda,  ningú pot “prémer” el botó de la teva ira. Tu tens el control, és la teva decisió com interpretar i  reaccionar davant una situació que t’enfada.

I….Sí, si controles la teva ira….  seràs més feliç!